Keresőoptimalizálás
Sokan amikor keresőoptimalizálásról beszélnek, akkor a legtöbb esetben néhány darab kulcsszónak a keresőprogramok találati listáján való első oldalas megjelenéssel hozzák kapcsolatba. Ennél picit többről van szó.Legfontosabb dolgok a keresőoptimalizálás szempontjai szerint:
- Weboldal keresőoptimalizálás technikai megvalósítása
Hiába a csúcsszuper kinézet, csillogó-villogó megjelenés, ha a weboldal készítés során felhasznált technikai megoldások megakadályozzák a robotokat abban, hogy weboldalát feltérképezzék. Egy teljesen flash alapú weboldal, flash menürendszer vagy javascriptes legördülő menü nem szerencsés megoldás, ezeken a weboldalt feltérképező robotok fennakadnak, nem tudnak eljutni a további aloldalakra. - Tartalom, tartalom, tartalom...
Hiába a weboldal kellemes design-ja és a megfelelő technikai elkészítés, ha az oldal nem tartalmaz kellő mennyiségű és minőságű szöveget. Sokan legyintenek a megfelelő szöveg hallatán, mondván: a legtöbb ember úgysem olvassa el, csak a képeket nézegeti. Igen, lehetséges, csak azt felejtik el, hogy azt a "legtöbb embert" ide a weboldalra kell először transzportálnunk, hogy a képeket megnézhesse.... Nagyon fontos a weboldal egyedi szövege, mely a szolgáltatásokhoz, termékekhez kapcsolódik és nem felesleges, netán máshonnan másolt tartalom. - Szövegformázás
Kiváló tartalommal jól összerakott oldal következő lépése a tartalom olvasó elé tárása. Egy olyan weboldal szövegét melyet egybefolyva kell olvasni nem szívesen teszi meg senki. Tagoljuk a fontos részeket, használjuk a kulcsszavakat, emeljük ki félkövérrel a lényeget és kapcsoljuk össze weboldalunk oldalait. - Frissítés
Van tartalmunk és megfelelő aloldalunk, de ha magára hagyjuk, akkor előbb vagy utóbb jönnek hasonló tartalommal rendelkező jobban frissített, aktuálisabb oldalak, melyek le fognak körözni bennünket. - Belső linkek, külső linkek
Kellő mennyiségben kell tartalmaznia oldalunknak belső linkeket, melyek a weboldalon belüli linkek, segítik a tartalom logikus összekapcsolásával a szövegértést, tájékozódást. Ezen kívül fontos, hogy legyen más weboldalakról az oldalunkra mutató megfelelő mennyiségű és minőségű külső link (linkmarketing). Sok weboldal kinál néhány ezer forintért több ezer keresőbe és oldalra való regisztrációt, link elhelyezést. Sajnos egy ilyen ajánlat elfogadásával manapság már csak kapufát lőhetünk a keresőoptimalizálás világában. Ezeket a linkeket programok helyezik el automatizálva az oldalakon, de nem tudnak olyan dolgokat észrevenni, melyet egy szakavatott szem egyből kiszúr.
Meg kell keresni a témához kapcsolódó szakmai oldalakat, adatbázisokat, tematikus portálokat. Megkérhetjük partnereinket, beszállítóinkat, hogy helyezzenek el a weboldalunkra mutató szöveges linket. Gyakori megoldás a linkcsere.
Az oldalunkon amennyiben van rendszeresen frissített szakmai tartalom, előbb-utóbb belinkelnek rá mások is, fontos, hogy ellenőrizzük a linkelést. - Megfelelően kiválasztott domain név
Fontos szempont lehet a keresőoptimalizálás alapozásakor egy előrelátó, átgondolt és kulcsszavakat felhasználó domain név választás már a weboldaltervezés kezdeti szakaszában, hiszen a kulcsszavak előfordulása mellett az elhelyezésük is számít. A domain névben található kulcsszó különösen erős a keresőprogramok több száz paramétert tartalmazó értékelési listáján. - Kulcsszavak
Kulcsszavak? Igen, kulcsszavak, mindenki hallott róluk. Ott vannak fent a címsorban, fontosak... meg a szövegben is benne kell lenniük :) Legtöbb esetben ennyi és nem több amit elkövetnek. A kulcsszavak szövegben történő elhelyezése, a szövegkörnyezetből történő kiemelése (szöveg elején, h1, bold), gyakorisága, hangsúlyozása mind-mind elengedhetetlen dolog. - Keresőbarát URL-ek
A keresőbarát URL-ek olyan webcímek, melyek nem tartlmaznak paramétereket a szokásos formában és az emberi szem számára is egyértelműen és gyorsan mutatják a link beszédes elérését. A webcímek ilyen módon történő felépítése tulajdonképpen egy könyvtárstruktúra kialakításához hasonló, amikor az adott könyvtár alatti könyvtárakban az adott könyvtárhoz kapcsolódó elemek találhatók. Ezeket a kategorizálásokat figyelembe veszik a feltérképező robotok. Keresőoptimalizálás esetén a keresőbarát URL-ek lehetőleg ne legyenek korlátlan hosszúak, 70 karakternél nem érdemes hosszabb URL-t használni, kulcsszavakból nagyjából 2-3 az ideális. - Hibás linkek
Ne tartalmazzon oldalunk hibás, nem létező aloldalra vagy külső hivatkozásra mutató linkeket. Saját oldalainkat javítsuk ki, a távoli linkeken elhelyezkedő tartalmakat pedig rendszeres figyeljük, hogy még elérhetők-e. - Domain név kora
Hihetetlen, de a rangsorolási paraméterek között megtalálható az idő is, a domain név életkorában. Minél idősebb egy domain név és minél kevesebbet vándoroltatták szerverről-szerverre és webtárhelyről webtárhelyre, annál értékesebb lesz, persze a megannyi más paraméter között. Új domain név regisztráció esetében a Google keresőben a site:www.domainnev.hu beírásával ellenőrizhető, hogy az oldalt már indexelte-e a kereső. - ...
Senki sem garantálhatja keresőoptimalizálás segítségével az első pozíciót a Google keresőben. A Google organikus találati listájában nincsenek megvásárolható pozíciók. Aki ilyet állít, hogy biztos első hely - ráadásul hosszú távon - a Google-ben, az bűvész vagy varázsló, de leginkább hazudik!