A spam levélben tájékoztatást kapunk arról, hogy itt gyors webáruház készítési munkáról van szó... – lefordítjuk: gyakorlatilag egy alaprendszer telepítéséről.
Maga az alaprendszer a mindenki számára ingyenes Joomla-ra épül, ez kerül telepítésre.
Extra igények megvalósításáról nem esik szó, de vélhetően a levélben leírtakra nem is nagyon törekszik ezek elvállalására a fiatalember, mert az sok egyeztetést, tárgyalást és levelezést igényel. Tegyük hozzá, hogy ez a munkaigényes része a webáruház készítésnek. Megbeszélni, ötletelni, kitalálni, elkészíteni.
Mint tudjuk az ilyen rendszerek telepítése egy dolog, erről itt egy korábbi írásunkban is olvashat a kedves látogató: Joomla és a többiek.
Van egy történet Henry Fordról, akit kihívott egy gazdag ügyfél egy meghibásodott T-modellhez.
Ford nézegette, nézegette, majd három helyre egy-egy jól irányzott kalapácsütést ütött, és a kocsi újra működött.
– Köszönöm! Mennyi lesz a javítás? – kérdezte az ügyfél Fordtól.
– 110 dollár. – válaszolta Ford.
– Mennyi??? De hát Mester 10 perc alatt végzett! Mi kerül itt ennyibe???
– 1 dollár a kiszállás, 3 dollár a kalapácsütés darabonként, az ugye 1 dollár, plusz háromszor 3 dollár, ami mindösszesen 10 dollár...
– ...és a maradék 100 dollár??? – érdeklődött az ügyfél.
– ...az pedig az, hogy tudtam, hogy hová kell ütni...
Nos, ez a történet végtelenül jól szemlélteti, hogy mi és mi kerül mennyibe. Egy webáruház készítés nem egyenlő egy telepítéssel. A telepítéssel ugyan elindítható az áruház, de ez csak per pillanat oldja meg a felmerült igényt. Tapasztalt webáruház készítő cégként tudjuk, hogy az ilyen áruházak esetén biztosan néhány hónapon belül felmerül a változtatás, fejlesztés igénye. A fiatalember arról nem ír, hogy áruházait tovább is fejleszti, vagy csak ilyen „konzervált állapotban” életben tarthatók, de fejleszteni már nem fogja tudni. Egyik későbbi spam levelében már azt is jelezte, hogy csak e-mailben keressék, mert rettentően elfoglalt. Kevés esélyt látunk egy korrekt, minden igényt kielégítő, professzionális webáruház készítésre.
A puding próbája az evés – szokták mondani. Aki belevág garantáltan jönnek majd a jó ötletei az új áruházával kapcsolatban. Mi lesz akkor? Ki fogja elkészíteni ezeket?
Az első SPAM-et tőle 2010 novemberében kaptuk. Azóta több levél is érkezett, az utolsót éppen 2011 decemberében. Még mindig elsős egyetemistaként (bár néha középiskolás...), valószínűleg a sok munka a tanulás rovására megy. Vagy éppen talán fordítva: kamu az egész iskolás vagyok és a szüleimmel lakom, ezért ilyen olcsó a webáruház készítés nálam story...
Ha tényleg egy saját webáruházat szeretne, akkor tájékozódjon nálunk itt a webáruház készítésről vagy kérjen ajánlatot webáruház készítésre.