Bónuszok és kuponok - a piac, ami felforgatja az e-kereskedelmet 3/3

2011.07.30.

 A bónuszokat/kuponokat értékesítő cégek közötti erőteljes versenyt a kutatók csak mérni tudják - a döntőbírók maguk a vásárlók, akik a számukra legvonzóbb ajánlatokat megvásárolják.

A bónuszokat/kuponokat értékesítő cégek közötti erőteljes versenyt a kutatók csak mérni tudják - a döntőbírók maguk a vásárlók, akik a számukra legvonzóbb ajánlatokat megvásárolják. A ki a piacvezető kérdés eldöntéséhez számokra, és azok értelmezésére van szükség, vagyis sorba kell vennünk azokat a lehetséges szempontokat, ami alapján ez egy adott időszakra vonatkozóan megválaszolható. A GKIeNET a Corvinus Egyetem E-business Kutatóközpont közös kutatásának harmadik része értékeli a mutatószámokat és a cégek teljesítményeit.



Az értékeléshez használható mutatószámok

A tulajdonosok számára egy cég üzleti teljesítményét leginkább az év végén pénzben mérhető adózás utáni eredmény mutatja. Egy robbanásszerűen fejlődő piacon viszont sok olyan szempontot kell figyelembe venni, amelyek a pénzügyi teljesítmény mellett fontos mutatók – a teljesítményt pedig nem csak a tulajdonosok, hanem az üzleti partnerek (ez esetben kereskedők) szempontjából is vizsgálni szükséges. A bónuszos/kuponos piacon év közbeni értékelésre is alkalmas mutató az árbevétel, az eladott bónusz/kuponszám, az ajánlatok száma, a kedvezmény átlagos mértéke, a spórolt összeg nagysága, valamint a vásárlókkal és a kereskedőkkel való viszony mérőszámai.

A kutatók dolgát nagymértékben nehezíti, hogy 2011. áprilistól már egyre több Budapesten kívüli városban is online megvásárolhatók bónuszok/kuponok, ami az országos verseny mérését követeli meg. Az országos mérések viszont csak nemrég indultak el, és az adatokból látható, hogy a fővároson kívüli bónuszos/kuponos piac egyelőre még fejletlen. Jelen kutatási összefoglaló a 2011. május 2-ával indult, legkésőbb május 30-ával zárult, és kizárólag Budapestre vonatkozó ajánlatok összesített adatain alapul. Az adatokat a három jelenlegi legtöbb bónusz/kupon értékesítőre (ABC sorrendben: Bónusz Brigád, Kupon Világ, Napi Tipp), illetve egy „felzárkózóra” (Kuponunk) mutatjuk be.



Árbevétel mutató


 

Bármilyen elemzést készítünk a bónuszos/kuponos oldalak teljesítményének bemutatására, a legfontosabb mérőszám az árbevétel mutató. Ez alapján 2011. májusban Bónusz Brigád 112.819.552 Ft, a Kupon Világ 99.463.019 Ft, a Napi Tipp 52.451.569 Ft, míg a Kuponunk 9.279.300 Ft árbevételt realizált a budapesti akcióikon keresztül.



Eladott bónuszszám/kuponszám mutató

 




Az eladott bónuszok/kuponok száma megmutatja, hogy egy szereplő hány tranzakciót volt képes lebonyolítani. Ezen számok értelmezésével ugyanakkor több szempontból is óvatosan kell bánni. A ténylegesen eladott kuponszám az oldalon megjelenítetthez képest ugyanis változhat, például olyan esetekben, amikor a vásárló az átutalásos fizetési módot választja, de valamilyen oknál fogva végül nem utalja el a tranzakció ellenértékét vásárlási szándékának kifejezését követően. Ebből a szempontból az adatok értékelése a legkockázatosabb a NapiTipp.hu esetében, ahol a vizsgált időszakban PayPal-on keresztül is lehetett fizetni, de a vásárlók többsége átutalással fizet (a PayPal használata Magyarországon egyelőre nem elterjedt). Amennyiben a fizető ügyfelek száma kevesebb, mint a honlapon látható eladott bónuszszám/kuponszám, az természetesen az árbevétel adatokat is lefelé módosítja. A másik szempont, amit figyelembe kell venni az eladott bónuszszám/kuponszám mutató értékelésekor, hogy az ajánlatok száma, és az ezekhez tartozó bónusz/kupon eladások (azaz tranzakciók) száma nem feltétlenül függnek össze.


Az összesített adatok alapján 2011. májusban a Kupon Világ 22.366 db kupont értékesített összesen 71 ajánlatból, amihez ajánlatonként átlag 315 eladott kupon és 4.474 forintos ár tartozik. Ezzel szemben a Bónusz Brigád 58 ajánlatot kínált májusban, melyekkel 20.069 db bónuszt értékesítettek 5.662 forintos átlagáron, és 346 db átlagos volumennel. A Napi Tipp esetében mindössze 23 ajánlatból 8.153 db kupon került értékesítésre, míg a legkisebb szereplő, a Kuponunk 1.152 db kupont értékesített Budapestre vonatkozóan 24 meghirdetett ajánlattal.


A cikk teljes egésze a linkre kattintva olvasható.

 

forrás: GKIeNET


Néhány kuponos weboldal a teljesség igénye nélkül:
lealkudtuk.hu, fashiondays.hu, veddvelem.hu, arbaratok.hu, citybrands.hu, kuponvilag.hu, bonuszbrigad.hu, napitipp.hu, kupontar.hukuponmania.hu, tsoonami.hu, mindenkupon.hu

 

Online bónuszt, kupont értékesítő weboldalakat mi is készítünk.
Van saját elképzelése, ötlete?


Szeretne belépni ebbe a növekvő piaci szegmensbe egy jól működő kuponos weboldallal?

Állunk a feladat elébe.

 


Tetszett amit olvasott? Köszönjük, ha megosztja másokkal is:
Készen állunk rá, hogy megvalósítsuk elképzeléseit!Tegye meg az első lépést: írjon nekünk.

Aktualitások

2020.12.01.

Milyen weboldal készítő, akinek a saját weboldalán....

... ilyen vagy hasonló szövegek találhatók a láblécben: Featuredlite developed by ThemeHunk

2020.09.15.

Ötmilliárdnyi adót csalhattak el egy webáruház beszállítói

A több mint nyolcszáz oldalas vádirat lényege szerint egy nagyforgalmú webáruházat üzemeltető cégnél dolgozott egy férfi, aki beszerzést és értékesítést koordináló képviselő volt.

2020.09.11.

Fél évvel eltolja az EU az e-kereskedelmi ÁFA-csomag néhány intézkedésének hatálybalépését

 A koronavírus járványra hivatkozva Közösségi szinten kitolódik a Tanács 2017/2455-ös számú irányelvének, a Tanács 2017/2454 rendeletének, valamint a Tanács 2017/2459 végrehajtási rendeletének (az...


MIT KÍNÁLUNK?

2007 óta folyamatosan weboldal készítést és webáruház készítést kis- és középvállalkozásoknak.

weboldal készítés | webáruház készítés | Bónuszok és kuponok - a piac, ami felforgatja az e-kereskedelmet 3/3

KAPCSOLAT

24 Works Magyarország Kft.
Az ország egész területére dolgozunk! Keressen bátran!
06-30/9866-223 | üzenetküldés

WEBOLDAL MEGOLDÁSAINK

  • Egyedi megjelenésűek
  • Keresőbarát felépítésűek
  • Tartalmuk könnyen módosítható
  • Felhasználóbarátak
  • Igény szerint tovább bővíthetők

WEBÁRUHÁZAINK

  • Könnyen kezelhetők
  • Bankkártyás fizetési lehetőség
  • Csomagpont és futárszolgálat opciók
  • Számlázóprogrammal, vállalatirányítási rendszerrel összeköthető
  • Kuponok, vásárlási kedvezmények