E-kereskedelem: a kicsik még mindig bizonytalanok

2011.05.03.

Az online értékesítés növekedése ellenére az üzletekben történő személyes vásárlás továbbra is lényeges része a kiskereskedelemnek – derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb, "Mennyire globális a kiskereskedelem?" című jelentéséből.

A  CBRE 15 ország 320 kereskedőjét kérdezte a nemzetközi e-kereskedelem lehetőségeiről, a szektor növekedési potenciáljáról, és a többcsatornás értékesítés fontosságáról. A kutatás megállapította, hogy a nemzetközi terjeszkedést megcélzó kereskedők számára ugyan minimum-követelmény az online platform, de a "fizikai" üzlethelység megléte továbbra is lényeges - főleg, a kizárólag interneteten folyó kereskedelem esetében az ellátási láncban okozta problémák miatt.


Az online platform mára alapvető szolgáltatássá vált: a kereskedők többsége (82 százalék) legalább kereshető online katalógussal rendelkezik. Az Egyesült Királyság vásárlói több mint 5 milliárd fontot költöttek 2011 márciusában online, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az előző hónappal összehasonlítva az internetes eladások 5 százalékkal növekedtek: egy vásárló 82 fontért vásárolt.
 

Az internet globális elérhetősége miatt az online katalógusok böngészése kis különbséggel, de azonos szinten áll a különböző országokban: az ausztrálok 75 százaléka, a britek 90 százaléka keresgél terméket az interneten. Mindazonáltal, a vásárlók csupán a kereskedők negyedétől (26 százalék) tudnak online vásárolni és házhoz rendelni, legtöbben (44 százalék) az Egyesült Királyságban működnek így, aztán Németország (41 százalék), az USA (39 százalék), Franciaország (38 százalék) és Spanyolország (37 százalék) következik.


"Az üzlethelyiség fizikai megléte egyszerűbbé teszi a kereskedőknek, hogy online platformot is működtessenek. Az üzlet nemcsak egy hely, ahol meg lehet nézni és venni a terméket, de arra is alkalmas, hogy a vevők felvegyék azt az árut, amit korábban a neten rendeltek. Míg azonban az üzlethelyiséggel rendelkező kereskedők nagyobb valószínűséggel rendelkeznek online tranzakciós képességgel is, néhányan, mint például a Top Shop az Egyesült Államokban vagy a Next Németországban kizárólag az interneten kezdett el kereskedni, illetve a J.Crew azt jelentette be, hogy a brit piacon ebben az évben kizárólag online formában jelenik meg." – nyilatkozta Peter Gold, a CBRE európai határokon átnyúló kereskedelemért felelős vezetője.


"Nem kétséges, hogy az e-kereskedelem fontos eladási csatorna a kiskereskedők számára, mert jelentősen növeli a vásárlók márkaismeretét és a számukra elérhető termékek kínálatát, ugyanakkor a kiskereskedők még mindig bizonytalanok, hogy vajon az internet növekvő piacot jelent-e számukra, vagy csak annyit, hogy az egyik eladási csatorna elveszi a másik csatornától a forgalmat. Az online vásárolt termékek hatékony elosztása továbbra is kulcsfontosságú probléma, így még nem tudni, hogy az e-kereskedelem milyen mértékben fogja megváltoztatni a kiskereskedelem alapjait."


A kifutott termékek (outlet) kereskedői közül működtetnek a legtöbben (43 százalék) házhoz szállítást weboldalukon, főleg alacsony áraik és online kedvezményeik miatt. A középkategóriás divatcikkek kereskedői (26 százalék) és a luxus/üzleti szegmens képviselői (32 százalék) közül sokan kínálnak házhoz szállítást, habár ezek az arányok meglehetősen alacsonyak és azt sugallják, hogy még jelentős növekedési potenciál rejlik az online divat kereskedelemben. A háztartási termékek kereskedői esetében a házhoz szállítás aránya 18 százalék, a kávézók/éttermek/szupermarketek szegmensében pedig csupán 9 százalék. Az egyetlen kivétel Nagy-Britannia, ahol a vezető szupermarket láncok többsége online is kereskedik és házhoz szállítást is vállal.

forrás: privatbankar.hu

 

webáruház készítés


Tetszett amit olvasott? Köszönjük, ha megosztja másokkal is:
Készen állunk rá, hogy megvalósítsuk elképzeléseit!Tegye meg az első lépést: írjon nekünk.

Aktualitások

2018.02.14.

2017-es év sláger termékei a mall.hu webáruházban

 2017ben LED-tévét és társasjátékot vásároltunk leginkább az interneten

2018.02.06.

Kemény harcra készülhet, ha nem szállítja ki a webshop, amit vásárolt

Fontos, hogy a webáruházakban történő vásárlások alkalmával tisztában legyünk néhány alapvető információval.

2015.09.24.

Wordpress-oldalak tízezreit használja egy új malware-kampány

A támadók ezrével vonják be a sérülékeny Wordpress-alapú oldalakat a malware-terjesztésbe. A VisitorTracker névre keresztelt kampány felfedezői szerint két hete folyik, és egy egyelőre ismeretlen hibát...


MIT KÍNÁLUNK?

2007 óta folyamatosan weboldal készítést és webáruház készítést kis- és középvállalkozásoknak.

weboldal készítés | webáruház készítés | Google

KAPCSOLAT

24 Works Magyarország Kft. | Győr
Az ország egész területére dolgozunk! Keressen bátran!
06-30/9866-223 |

WEBOLDAL MEGOLDÁSAINK

  • Egyedi megjelenésűek
  • Keresőbarát felépítésűek
  • Tartalmuk könnyen módosítható
  • Felhasználóbarátak
  • Igény szerint tovább bővíthetők

WEBÁRUHÁZAINK

  • Könnyen kezelhetők
  • Bankkártyás fizetési lehetőség
  • Csomagpont és futárszolgálat opciók
  • Számlázóprogrammal, vállalatirányítási rendszerrel összeköthető
  • Kuponok, vásárlási kedvezmények